Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'bougie' (ID 61598).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 14-5-2010 23:52.

http://www.hans-sandmann.nl/bougies.htm

Quote:
Kort gezegd, bij een warme bougie gaat het deel van de warmte die de motor via de bougie aan de cilinder afstaat, via een langere weg dan bij een koude bougie, (dus de motor blijft daardoor wat warmer) Dit betekent bv. dat een alleen door rijwind gekoelde bromfiets een kouder type bougie nodig heeft, dan bv. een met geforceerde luchtkoeling aangedreven brommer zoals onze Puch, die dus een warmer type nodig heeft.


Quote:

dat als stelregel voor de warmtegraad van de bougie , 1 graad warmer gekozen wordt als het aantal cc s .

Leg de logica hierachter aub eens uit?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-5-2010 om 23:52 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved