Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Project Nsr Sprinter.' (ID 45559).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 14-5-2010 22:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
@ Niek
Zuiger speling weet ik helaas niet.
Enigste wat ik heb op gemeten was de slot speling 0.15mm
Maar daar is niks van af te lijden lijkt me.
minimale schaden boven op , paar minischule putjes, maar dat zou ook nog kunnen komen dat ik zonder filter rij?
Alle modder en zand wordt regel recht de carburateur in geschoten.
(dat hing ook allemaal op en in de kelk)
Volgend jaar wordt dit beter afgeschermd.
Oke dan ga ik volgend jaar proberen hem kouder te krijgen.
Of niet meer te lang warm draaien. (thermostaat is er al uit)
Gelukkig geen scheuren, eerst dacht ik dat de uitlaatspijl gescheurd was, maar dat was gelukkig wat olie/benzine.
Misschien ook een idee om voor volgend jaar 2 gaatjes in de zuiger te boren?
ik had nu alleen maar een boor die net iets dunner als de spijl was en had het risico ook niet meer genomen om net naast de spijl uit te komen.
of de cilinder vervormt is kan ik niet zeggen, daar heb ik de meet apparatuur niet voor.
epoxi rond om de alu adapterplaat is precies op de lijn van de adapterplaat een beetje gaan scheuren.
ik denk omdat ik het te zeer heb afgescheurd om beter te laten ogen.
volgend jaar beter erom heen smeren.
testbank run zal er helaas niet meer met jouw uitlaat gebeuren.
Aangezien ik geen geld heb voor een nieuwe zuiger en de levertijd hiervan ook een paar weken is, en ik wil zorgen dat de spullen van jou weer zo snel mogelijk in orden zijn zodat deze weer terug naar jou toe kunnen.
Maar aangezien de uitlaat na wordt gemaakt , blijft dat dicht in de buurt zitten.
@ Wout
Dit was ook mijn eerste gedachten toen ik de streep over was.
Dat jij het zelfde mee hebt gemaakt.
Hoezo vind je het appart dat ik nog met 2 zuiger veren kon rijden?
Ophoogplaat is iets dikker , maar dat komt omdat mijn carter al wat lager als origineel was.
@ Sietse
Is een beetje slecht te zien op de foto's maar hij heeft door de hele cilinder wel wat geraakt.
Maar inderdaad op de uitlaatspijl het diepste.
aan de start was de temp 69 graden (laatste keer dat ik keek, zou dus ook 73 graden kunnen zijn, toen ik eenmaal goed stond)
En na de streep toen ik weer stil stond 87 graden en daar is het bij gebleven.
Edit: ben wel blij dat het een mooie warmloper is Niek.
Tenminste nog wat goeds eraan.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 20:51 uur.
Ik zou niet gaan voor de "korter warmrijden manier" je wil juist dat alle onderdelen op temperatuur zijn, anders heb je bijv dat het drijfwerk nog pislauw is.
Ook is het lastig om dit uit te timen, dus gewoon niet doen.
Kun je meteen gebruik maken van een electrisch waterpompje, win je ook weer vermogen mee.
Ovaalheid en conischiteit kun je meten met een meetklokje in een boorkop en cilinder op het bed van een freesbank.
Bewerk de spoelers van je cilinder even binnenkort, en stuur dan je cilinder maar even mee met mijn zooi voordat je hem laat honen, dan straal ik ze wel even (dan hoef ik de wand namelijk niet af te plakken, en kan ik dus ook vanuit de cilinder de spoelers stralen wat het beste werkt) want dat maakt een enorm verschil ipv zitten kutten terwijl je er niet bij kan met gereedschap.
Verder zou ik dus de uitlaatspijl iets terugleggen, 2 gaatjes in de zuiger boren, cilinder netjes boren en honen zodat de cilinder rond is, de koeling aanpakken en zelf een zuigerspeling uitzoeken, dan loopt dat zooitje niet meer warm hoor.
Even iets anders? hoe rijk smeer je?
Ik heb meerdere artikelen waar getest wordt wat voor invloed smering op het vermogen heeft, en daar kwam zelfs uit dat 15:1 het meeste vermogen gaf, maar daarbij werd de bougie wel erg vet, dus raadde ze voor topvermogen 20:1 aan.
Dus als je 25:1 smeerd dan zit je zeker veilig.
Er is geen haast voor mijn spullen hoor, doe maar rustig aan, dat doe ik ook
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-5-2010 om 22:10 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved