Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lekkende KVS in cilinder' (ID 61570).
De reply is geschreven door FreakyRik (UserID 18552) op 13-5-2010 22:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, dat kan.

[...]


Nee, dat valt wel mee als je geen gekke dingen doet

Als je gaat frezen of slijpen kan je alleen de cilinder aan de bovenkant doen.
Als je gaat afdraaien, dan kan je ook de cilinderkop doen.

Als je namelijk de cilinderkop compleet zou afvlakken dan haal je ook de squishband-hoek weg uit de verbrandingskamer weg, die ligt namelijk maar 0,8mm diep.

Dus met draaien kan je namelijk alleen cilinderkop buiten de verbrandingsruimte afdraaien, zodat de verbrandingsruimte gewoon in de cilinder komt te vallen een paar mm.

Als een cilinder/kop geulen heeft voor O-ring pakkingen, dan moet je er ook rekening mee houden waar die zitten (als die bijv in de kop in een geul liggen, en je vlakt de kop af, dan haal je die geulen weg en kunnen de O-ringen nergens meer liggen)
Maar dit is bij jou niet het geval met een papieren pakking.

Ik heb mijn notities even nagekeken, en een originele Derbi zuiger (Derbi GPR oud model blok) had een bolling van 2,1mm hoog.

Verder vind ik dat je duidelijke vragen stelt, en dat is wel eens anders hier op het forum, dus wat dat betreft heb ik niks te klagen.
Mag ook wel eens worden gezegt dacht ik zo.

Als je overigens toch gaat afdraaien/frezen/slijpen aan de cilinder/kop dan kun je ook besluiten er nog 1mm extra af te halen en de cilinder aan de onderkant 1mm op te hogen.
Als je dan later ooit nog een keer met een dremeltje je uitlaatpoort onder handen neemt (iets verbreed, 1mm omlaag haalt zodat hij bij de zuiger komt in ODP, en ietsjes verhoogt, en netjes de spoelers afwerkt) dan heb je meteen een opgevoerde cilinder, die mooier loopt als je een snelle 50cc pijp en grotere carb monteerd.
Dit moet je alleen doen als je dus nog andere snelle onderdelen gaat monteren.
Als je met std pijp of iets als een technigas of leovinci pijp wilt blijven rijden, dan moet je het vooral niet doen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-5-2010 om 21:09 uur.


Ok! Hartstikke Bedankt voor je hulp Niek, ik begrijp nu een stuk meer van motors en hopelijk is dit de oplossing voor mijn probleem, iig het squish probleempje dat ik heb.
Bedankt ook dat je je notities hebt doorgespit voor me, volgens mij zat er op een oude GPR ook het blok dat ik nu heb? de EBE50?

Ook handig dat je dat even zegt van die extra mm maar ik denk dat ik dat niet ga doen, misschien wil ik ooit idd nog een nieuwe uitlaat nemen, maar een grotere carb gaat er denk ik niet komen. maar zou ik dat wel ooit willen doen(en er werkelijk geld voor hebben xD) dan kan die extra mm er dan toch ook nog wel af?

:P bedankt voor je compliment, ik moet zeggen dat jij anders ook rake reacties geeft, heb je heel veel aan, kijk dit maar. Ik heb trouwens ook door je profiel doorgespit en heb daar ook wat coole dingen gevonden, zoals die begrensers van je xD
ik heb em zelf ook wel op een koele plaats zitten vind ik zelf, bij mij zit ie onder de killswitch

thanks Again!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved