Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lekkende KVS in cilinder' (ID 61570).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 13-5-2010 21:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]
Ok dat ga ik even checken, maar aan mijn stukjes tin is niet zo gek veel te zien, want namelijk alleen het uiteinde wordt maar geraakt omdat het al zon grote squish is.
Kan ik, om te zien of hij idd netjes oploopt alles er weer af halen en er weer terug op te zetten zonder enige pakking? zegmaar om een stukje eraf te "simuleren?"
Ja, dat kan.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
en het frezen moet alleen gebeuren aan de cilinder? niks aan de kop?
en is het niet schadelijk voor de nicasil laag die erin zit?
Nee, dat valt wel mee als je geen gekke dingen doet
Als je gaat frezen of slijpen kan je alleen de cilinder aan de bovenkant doen.
Als je gaat afdraaien, dan kan je ook de cilinderkop doen.
Als je namelijk de cilinderkop compleet zou afvlakken dan haal je ook de squishband-hoek weg uit de verbrandingskamer weg, die ligt namelijk maar 0,8mm diep.
Dus met draaien kan je namelijk alleen cilinderkop buiten de verbrandingsruimte afdraaien, zodat de verbrandingsruimte gewoon in de cilinder komt te vallen een paar mm.
Als een cilinder/kop geulen heeft voor O-ring pakkingen, dan moet je er ook rekening mee houden waar die zitten (als die bijv in de kop in een geul liggen, en je vlakt de kop af, dan haal je die geulen weg en kunnen de O-ringen nergens meer liggen)
Maar dit is bij jou niet het geval met een papieren pakking.
Ik heb mijn notities even nagekeken, en een originele Derbi zuiger (Derbi GPR oud model blok) had een bolling van 2,1mm hoog.
Verder vind ik dat je duidelijke vragen stelt, en dat is wel eens anders hier op het forum, dus wat dat betreft heb ik niks te klagen.
Mag ook wel eens worden gezegt dacht ik zo.
Als je overigens toch gaat afdraaien/frezen/slijpen aan de cilinder/kop dan kun je ook besluiten er nog 1mm extra af te halen en de cilinder aan de onderkant 1mm op te hogen.
Als je dan later ooit nog een keer met een dremeltje je uitlaatpoort onder handen neemt (iets verbreed, 1mm omlaag haalt zodat hij bij de zuiger komt in ODP, en ietsjes verhoogt, en netjes de spoelers afwerkt) dan heb je meteen een opgevoerde cilinder, die mooier loopt als je een snelle 50cc pijp en grotere carb monteerd.
Dit moet je alleen doen als je dus nog andere snelle onderdelen gaat monteren.
Als je met std pijp of iets als een technigas of leovinci pijp wilt blijven rijden, dan moet je het vooral niet doen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-5-2010 om 21:09 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved