Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lekkende KVS in cilinder' (ID 61570).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 13-5-2010 19:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]



Goedendag,

Ok vandaag heb ik aardig wat shit gedaan, o.a. aan een tomos werken, maar iig. kwam ik achter het volgende.

De cilinder zit er weer op, maar nu met de dikkere versie pakking die de bromboer verkoopt. alles zit vast, en hij lekt niet.
vandaag succesvol een testrit gemaakt, maar de stotter waarvoor ik dit topic startte zit nu meer boven in de toeren, nu bij de 8k-9k ipv bij de 6k-7k.

Ook heb ik een dikke tindraad gekocht en wederom de squish opgemeten, maar deze was een indrukwekkende 2.8mm!

Foto:
afbeelding

en even voor de zekerheid deze moet dus ruim 2mm minder?

en afgaande op de zuiger, ik weet niet of deze bolling hoger/lager ligt , of dat de kroon hoger/lager zit dan bij het origineel. want ik heb het origineel niet om te vergelijken. Weet iemand wat de maten horen te zijn, of weet iemand waar dat te vinden is? ik heb zelf al gezocht, maar heb daarover geen info kunnen vinden.

En stel dat deze zuiger nu iets lager blijkt te zijn (ook al is het een zuiger bedoelt voor een DERBI) kan ik dan de cilinder en kop bewerken totdat ik de juiste squish heb verkregen bij deze zuiger?
of gaat dat problemen opleveren?

en dat ik dan zegmaar in het vervolg, mocht ik een nieuwe zuiger nodig hebben, dan dezelfde zuiger moet nemen.

Want een originele zuiger vind ik te duur, een ori kost 80-90 euro. en ik heb al niet zo veel geld dus zou het fijn zijn als ik deze zuiger kon gebruiken ;P


Alles wat je zegt klopt.

En zolang de zuigerbolling overeenkomt kun je dus deze zuiger verder gebruiken als je dus idd ruim 2mm van de cilinderbovenkant afhaalt. Doe dit niet op een glasplaat, dat gebruik je alleen om een kop eventjes vlak te maken, deze 2mm moet je gewoon bij een bedrijfje eraf laten frezen of slijpen.

Het is vrij gebruikelijk dat de origele cilinders zo slecht uitkomen.
Ik heb laatst nog voor Gprnick zijn GPR de cilinder ook zoon 2mm moeten affrezen:



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-5-2010 om 19:12 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved