Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'HPI op dt50mx' (ID 61575).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 12-5-2010 23:35.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
hallo iedereen,
ik heb een HPI ontsteking op mijn brommer en ik krijg hem maar niet goed afgestelt.
zijn er mischien mensen die meer ervaring hebben met een HPI ontsteking op een yamaha dt50mx
even de setup van de brommer voor mischien meer informatie
motorblok dt50mx gereviseerd met prox drijfstang en 3 plaats koppeling.
C3 lager overal in.
bougie ngk 8 korte schacht.
met 0,50mm speling tussen electrode (zo is mij het geatviseerd)
70cc polini ingereden met nieuwe passende zuiger.
cilinder is wel wat getuned.
opmaat pijpje gemaakt
70cc cilinderkop
20mm mikuni 2 bouts nieuw (orginele mikuni) externe sproeier (170 er nu in met de bougie mooi bruin)
2 bouts spruistuk
orginele 3kleps membraan
twin air luchtfilter
HPI ontsteking uit 2006 dacht ik.
de sproeier is al goed afgestelt tot nu toe.
ik heb de HPI ontsteking nu op 3,0 voorontsteking staan en heb hem ook al op 2,8 en 2,5 gehad.
de brommer loopt opzich dan wel prima maar op een gegeven moment als die warm is wil die niet meer.
we dachten dat het door het vlotter nivo kwam maar dat is nu ook al perfect afgestelt.
het enige wat het nu nog kan zijn is de ontsteking.
voor de rest heb ik ook nergens valse lucht ofzo.
me squis staat nu op 1,6 dus dat is gewoon lekker veilig dus met andere woorden detoneren doet die nu ook niet.
alvast bedankt.
gr peter
Squish groter dan +- 1mm is gevaarlijker dan bijv 0,8 ivm grenslaag dikte van circa 0,5mm (tenzij de kop voor geen meter past bij de zuigerbolling/cilinderinhoud, maar dan hoor je uberhaupt niet te rijden)
Bbij een squish groter dan 2 maal ongv 0,5 = 1mm werkt de squish namelijk helemaal niet waar hij voor bedoel is.
Namelijk het koelen van de eindgassen dmv de "koelte" die het materiaal uitstraald beter bekend als de eerdergenoemde "grenslaag"
Dus zet je squish maar gewoon op een passende waarde 0,7mm dus MITS je cilinderkop een passende kop gebruikt.
Begin qua ontsteking maar te zoeken rond de 2,8 - 2,9mm
(mits het klopt dat de slag 39,7mm lang en de drijfstang 84mm lang is)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-5-2010 om 23:39 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved