Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lekkende KVS in cilinder' (ID 61570).
De reply is geschreven door FreakyRik (UserID 18552) op 12-5-2010 11:38.
Ik heb zonet nog de squish opgemeten met tin/witmetaal maar ik stuitte op iets vreemds;
Het tin is 1.5mm dik, zoals dat op de verpakking staat, maar mijn schuifmaat geeft aan 1mm, afijn, daar kan ik mee leven dat ie 0.5mm minder dik is als dat er op staat. nu heb ik er dan een L vorm mee gemaakt en de squish opgemeten, de cilinder en kop had ik er handvast opgezet met alle pakkingen er tussen. maar als ik draaide kwam de zuiger niet tegen de draad aan :S dit heb ik een aantal keer geprobeerd maar elke keer lukte het niet.
Daarna heb ik de cilinder ontdaan van de koppakking en het nog een keer geprobeerd, nu kwam hij er wel tegen aan en plette het tin mooi. dit opgemeten en daar kwam 0.9mm uit! de koppakking zelf is ook 0.9mm dik dus ik vraag me af, hou kan dit nou gebeuren?
de kop is gevlakt dus zou je denken dat de squish nu te klein is, maar als je dit zo bekijkt is ie dus veel te groot?
Kan iemand mij verlichting brengen?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbipad
Dus als ik het goed begrijp rij je met originele cilinder? Ik zelf op dit moment ook, en ik gebruik deze pakking set: http://www.josdijkma...d&productId=2128
Zoals je links boven in kan zien is daar die grote zwarte koppakking, met binnenin een metalen ring. Dit is de koppakking voor een originele cilinder. Voor de rest ben ik voor Derbi nog geen cilinder tegengekomen die ook zo'n pakking heeft. Ieder cilindertje anders dan de originele cilinder heeft zo'n pakking als jij erin zitten. Ik denk dus dat je met die koppakking moet gaan rijden, o.a. die jouw bromboer volgens mij heeft. Is dit niet het geval, kan het toch een verkeerde zuiger zijn.
mvg
Ja ik rijd met de originele cilinder, maar het verschil in de 2 koppakking die de bromboer verkoopt is alleen de dikte en het materiaal, de vorm is precies hetzelfde.
Ik ben zonet nog de dikkere wezen halen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved