Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50' (ID 61487).
De reply is geschreven door Tim-gpr99 (UserID 18991) op 1-5-2010 12:53.

ik heb zelf een oude Derbi GPR uit 2001, hij rijd echt lekker, is lekker stevig alleen kappen zijn kut. Blokjes zijn erg fijn om aan te sleutelen, fijner dan AM6.

Toch rijd AM6 lekkerder (trilt voor mijn gevoel minder) en het rijd veel soepeler (minder plotse powerbanden) , en het schakelen vind ik juist wel lekker bij een AM6. TZR is vrij lomp en zwaar, maar rijd wel echt machtig door de bocht!

Ik zou toch voor een TZR gaan of een Derbi.... of toch een TZR.... nee ik weet het niet, ik zou echt zelf even bij dealers langsgaan en een testritje maken, dan kom je er vanzelf achter welke lekkerder rijd.

Ik moet weten:
Welke de beste rij-kwaliteiten heeft.
de TZR, voelt lekker solide aan
Welke de beste acceleratie heeft.
TZR standaard ontgrenst de snelste, en GPR met snelle uitlaat + carb begrenzing eruit de snelste
Het comfortabelste rijd.
allebei rijden zij lekker.
Het sportiefste rijd.
GPR
Onderhoud.
allebei hebben ze sterke punten, bij GPR gaan de kappen er maar op 1 manier op en af (wat betekent dat je als je bij je blok wil ook je tank en je voorkap eraf moet halen) , maar als je bij de onderdelen bent aangeland werkt het wel fijner vind ik (blok).
Bijrijder???
Op TZR zit je echt heerlijk achterop door de lange buddyseat, op GPR zit je op een klein kutpuntje van 10 bij 5 centimeter en heb je nergens houvast.
en kosten (ook aanschaf)
ontloopt elkaar niet veel maar GPR is volgensmij het duurste

Ik spreek wel uit eigen ervaringen trouwens, heb aantal keren op TZR van vriend gereden en ook achterop gezeten, en dan bij beide ook langere stukken.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 1-5-2010 om 12:59 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved