Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'krukas doormidden!?' (ID 61457).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 27-4-2010 23:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


en die wisselende belasting op de punten waar ie gebroken is, kan alleen komen door de massa van het vliegwiel. Dat heeft verder niets met de op en neergaande beweging van de drijfstang te maken, die belast alleen je bigend. Dat plaatje van thunderbird zou nog wel kunnen btw, daar zet die kracht zich dan af op het lager, maar op het plaatje van TS moet het door de massa van het vliegwiel komen.

Dat kan dus door onbalans, of simpelweg door de massatraagheid, die óf door heel veel optrekken/afremmen moeheid veroorzaakt, of door een tegenwerkende kracht, zoals de krukas die (stationair bijv.) liever de andere kant opdraait dan dat het vliegwiel gaat...




de krukaswangen, het stukje krukas en het vliegwiel is in principe een 2 massa veersysteem.

er is een toerental waarbij dit in resonantie komt. zou best kunnen dat dat toerental binnen je toerenbereik ligt en dat jij toevallig heel veel exact dat toerental draait om een of andere reden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved