Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 43"' (ID 61157).
De reply is geschreven door Maup (UserID 18356) op 24-4-2010 15:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
[...]


heeft invloed op beide je blikpaket moet zo strak mogenlijk zitten anders gaan er grote verliezen optreden en werkt hij minder goed

dus lijmen en dan onder druk (bijv bankschroef) laten drogen

maar vraagje waarom wil je zelf een spoel maken het pakket is nog het makkenlijkste
de spoel wikkelen is veel moeilijker het komt tot op de wikkeling aan. Die moet je tellen. Ook mag de draad eigenlijk niet kruisen, voor een zo zuiver mogenlijk effect. De draad is ook duur want er moet een heel dun laagje isolatie over zitten namenlijk. (meestal celulose lak) blank koper werkt niet. zulk draad is ook nog eens vrij moeilijk verkrijgbaar.

en om het nog vervelender te maken de draad moet je ook onder de juiste spanning op de spoel wikkelen zodat er geen rek (rek is uitrekken van de draad en een dunnere draad is hogere weerstand) plaatsvind hiervoor word eigenlijk een machine gebruikt.

met de hand ben je uren aan het wikkelen en en tellen een wikkeling teveel of te weinig beinvloed al de prestatie.

maar goed wel een dapper streven en als er geen orri verkrijgbaar is is het een slimme oplossing

mvg

The mechanic


Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 23-4-2010 om 11:02 uur.


Zo nauwkeurig komen die wikkelingen ook niet hoor.
Heb zelf ook een ontsteking, draad ervan was afgebroken. Ik kon ook nergens het begin vinden.
Toen heb ik met een schroevendraaier in één kant van de spoel een beetje lopen frutten. Daar een paar wikkelingen geraakt en gebroken. Toen wat van die isolatie ook met een schroevendraaier weggehaald en een heel die bovenkant van de spoel in de soldeertin gezet. Daarop een nieuw draadje gesoldeerd en hij doet het weer als nooit tevoren.

Conclusie: een paar wikkelingen meer of minder maakt geen merkbaar verschil



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved