Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Cilinder van een DT, RD, MX?' (ID 61399).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 21-4-2010 22:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Hartstikke bedankt voor de reacties!
Ik ben weer een stukkie wijzer geworden!
Ik ben dus wel blij met die 353 (origineel is altijd goed en hij rijd inderdaad wel beter dan die ouwe 2l4)
Ik haal er op het moment maximaal 60 op de teller mee maar ik ben er achter gekomen dat mijn teller niet helemaal klopt, als ik 50 rijd op mn teller rijd ik eigenlijk 60 (omgekeerde tellertuning???
)
De uitlaat die ik heb is nog standaard, dus gewoon onderlangs een chromen sigaar en niet zo snel.
Hij houd in z'n versnellingen bij de 7000 toeren wel wat in, is dat gewoon het max aantal toeren van die cilinder, de ori uitlaat, of moet ik m'n afstelling toch nog even nakijken (toch een grotere sproeier? Ik doe het nu met 78)? Hij stottert wel als ie koud is nog wat hoger in toeren tot dat ie warm is enzo.
Powerband begint ongeveer al rond de 4000-4500 toeren al en is vrij duidelijk te voelen.
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 22:40 uur.
je afstelling is volgensmij wel goed maar dat komt gewoon door je orginele uitlaat.
die uitlaaten zijn altijd erg laagtoerig dus dat klopt wel dat die dan ongeveer 7000 toeren draait ofzo.
het is niet het max aantal toeren van de cilinder want ik reed dik 11500 met dat cilindertje maar dan dacht je werkelijkwaar dat alles uitelkaarknalde (wat het soms ook deed
) maargoed dan moet je wel wat meer aan je cilinder doen natuurlijk maar je zit al snel met een sneller uitlaatje op de 9500/10000 toeren..
het kan inderdaad ook wel kloppen dat je teller zo is zoals je vertelt want mijne loopt namelijk ook 66km/h als ik 60 rijd op de teller.
heb ik nog gemeten met de GPS dusja het kan kloppen wat je zegt.
maar ik heb ook wel eens tellers gehad waar dus dik 10 km/h harder aangeeft dan daadwerkelijk is.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 21-4-2010 om 23:00 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved