Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Buitenlucht temperatuur' (ID 61398).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 21-4-2010 18:20.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
[...]

gaat je luchtdichtheid ook omhoog en wordt je mengsel rijker.

Je hebt natuurlijk ook nog te maken met droge en natte lucht maar hoe dat zit zou ik niet weten.


Als je natte lucht hebt, dan heb je meer water in verhouding tot zuurstof. Dat betekent dus dat je mengsel relatief weer rijker wordt, omdat water niet meedoet met de verbranding.

Dat de temperatuur invloed heeft, dat begrijp ik. Ik zie hierboven dat iemand zegt dat je mengsel in de praktijk armer wordt.

1/2 * luchtdichtheid * snelheid + luchtdichtheid * valversnelling * hoogteverschil + druk = constant

Als je bij bernouli dan kijkt naar de luchtdichtheid, en deze groter maakt, wat dus bij koude lucht het geval is, moet de druk lager worden zoals je kan zien. Als de druk dan lager is, zuig je meer brandstof aan.

In hoeverre zuig je dan meer brandstof aan in verhouding tot de onderdruk, zou dit evenredig zijn?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved