Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Buitenlucht temperatuur' (ID 61398).
De reply is geschreven door sendaxtreem (UserID 18194) op 21-4-2010 18:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
warm of koud weer maakt uit voor je afstelling, zeker als deze zeer goed afgesteld is zal je het merken.

Hoe kouder de lucht, hoe compacter, er zit meer zuurstof per kuub in dan in de zomer, dan is de lucht warmer en zet het uit, en zit er minder zuurstof in een kuub lucht.

En ik praat dan gewoon op straat niveau niet boven op de top van een berg of op de noordpool.


Daarom zetten ze bij vrachtauto's een intercooler bij de turbo zodat de lucht af kan koelen en dus compacter wordt en de turbo zorgt voor een hogere drukvulling.

En voor een optimale afstelling zou je iets moeten hebben dat je aanvoerende lucht altijd de zelfde temperatuur heeft.


Ik denk zelf dat je het antwoord al geeft op wat voor een invloed het heeft op je mengsel, door een toenemende snelheid gaat je onderdruk om hoog en te gelijker tijd gaat je luchtdichtheid ook omhoog dus ik denk dat het elkaar enigsinds opheft hangt er vanaf hoeveel het ene of het andere meer wordt.

Je hebt natuurlijk ook nog te maken met droge en natte lucht maar hoe dat zit zou ik niet weten.

Dit bericht is gewijzigd door sendaxtreem op 21-4-2010 om 18:21 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved