Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gereedschap Cilinder Tuning' (ID 61335).
De reply is geschreven door tvmierlo (UserID 15421) op 16-4-2010 13:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Dat gedoe met die zuiger bewerken klinkt mij een beetje beun in de oren. heb het namelijk niet eerder gehoord. wel het aanpassen v/h hemd van de zuiger.

Foto's?


het is natuurlijk niet zo goed als de spoelpoorten aanpassen, maar om te experimenteren prima te doen.
Ik heb geen foto, maar wel uitleg en een plaatje. Het staat in het tuningboek van Alexander Graham Bell(vanaf blz 37 van het boek zelf, dus niet pdf-pagina. voorbeeld zie figuur 3.11):

http://www.kreidler....ning-graham-bell.pdf

citaat: "If you have not had any previous experience tuning two-strokes it is a lot safer to
modify the piston crown to increase exhaust duration rather than raise the port. Once
you have taken the metal away you can't put it back, but fortunately pistons are a good
deal less expensive than barrels so all you have to do is keep accurate notes and then
retrogress one step when you have gone too far (FIGURE 3.11)."


@ JB1:

de spoelkanalen in het blok kun je met een dremel doen, eerst met een freesje, afwerken met schuurrolletje. Vijlen kan ook, maar is stuk lastiger. Uitlaatpoort gaat prima met een ronde vijl, dremel is niet aan te raden. Met een vijl kun je gecontroleerder wegvijlen, met een dremel ben je snel te ver.

edit: Paul_Met_Puch was me voor met het gereedschap. Inderdaad is een "rattenstaart" het handigste.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 16-4-2010 om 13:57 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved