Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door Rocket Rico (UserID 10268) op 12-4-2010 17:03.
Mijn ervaringen met mt8/mb8 cilinders:
mt8/mb8
Originele 80cc
De originele cilinder van het mt8/mb8 blok is van gietijzer (ac). De cilinder is erg betrouwbaar maar niet erg snel. De cilinder is laagtoerig maar geeft wel aardig wat koppel. Met een standaard setup (18mm carb, standaard immi uitlaatje bv luhao) haal je toch al snel 80/90 km en genoeg trekkracht.
Eurocilindro/athena 125cc
Aluminium cilinder met nicasil wand. De cilinder is redelijk snel, deze cilinder geeft veel koppel maar is middelmatig tot laagtoerig (wel meer dan de ori 80cc). Deze cilinders zijn redelijk goed afgewerkt en best betrouwbaar en geven veel trekkracht. Met een beetje setup(20/24mm carb, proma of gianelli uitlaat, 4 of 6 kleps membraam) moet 100/110 zeker haalbaar zijn. Overigens vind ik de cilinder een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
Malossi 110cc
Aluminium cilinder met nicasil wand. snelle cilinder die mooi afgewerkt is. De cilinder geeft weinig koppel maar is wel zeer hoogtoerig. Persoonlijk ben ik niet heel erg over de betrouwbaarheid te spreken, maar er zijn ook genoeg mensen die hier wel erg goed over te spreken zijn. De trekkracht vind ik niet heel erg indrukwekkend maar hoog in de toeren is de cilinder wel erg snel.
Een snelheid van 110/120 is zeer goed haalbaar met een leuke setup (24/28mm carb, 6 kleps mebraam, proma/gianelli/homoet uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi ontsteking is ook aan te raden bij deze cilinder (duur maar zorgt voor meer vermogen, toeren, gasreactie). Wel vind ik de cilinder erg duur (kost je al snel 300e en zuiger 100e).
Parmakit 125cc
Aluminium cilinder met nicasil wand. Persoonlijk mijn favoriet, cilinder is zeer snel, betrouwbaar en redelijk goed afgewerkt. De cilinder geeft veel koppel en trekkracht maar is ook nog is redelijk hoogtoerig. De trekkracht is over het hele toerengebied indrukwekkend, powerband is lekker breed.
Ook hier is een snelheid van 110/120 zeer goed haalbaar, maar dan hou je wel meer trekkracht over dan de Malossi! setup (28mm carb, 6 kleps mebraam, proma uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi binnenrotor is bij deze cilinder icv goede setup ook een aanrader (scheelt veel). De cilinder heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, als je goed zoekt heb je al een nieuwe voor 150e (waar zoek je zelf maar uit, ik ben hier niet om reclame te maken)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved