Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Setup Puchje' (ID 61229).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 7-4-2010 21:30.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
[...]
grotere carb is sowieso niet kleinere sproeier.
De carb laat meer lucht door dus heeft ook grotere sproeier nodig.
De uitlaat die ik heb laten zien.
IS een RS-Sigaar uitlaat.
Die uitlaat presteerd super in de lage toeren, dus gemaakt voor optrekken.
Als jij nou met een leuke 70cc met 0,8mm voorontsteking gaat rijden en kijken hoe lang hij t vol houd dan hebben we t er nog een keer over.
Waarom zijn er anders die maten van voorontsteking voor 50 en 70cc??
Stel anders deze vraaag nog een keer op het puchforum
Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 7-4-2010 om 21:09 uur.
Ik zeg toch, het maakt niet veel uit of je met 1.25mm gaat rijden of 1.35mm voorontsteking (1.25 voor 50cc, 1.35 voor 70cc, gegeven door Niek (http://www.brommerforum.nl/print/reply/1/1359368)) Nu maakt die 0.1 niet zodanig veel uit dat je brommer daardoor ineens helemaal kut gaat lopen. Bovendien zal 0.1mm slecht af te lezen zijn met een analoge schuifmaat. Nu zal dit snor blok wel een uitzondering zijn qua voorontsteking (waarschijnlijk veel te weinig) dus ik zal er in dit geval wel even een blik naar werpen. Verder heb ik zelf ondervonden, dat precies dezelfde voorontsteking op mijn 50cc (±1.3mm) lekker liep op mijn 70. Ik had er daarna nog mee geëxperimenteerd, dus vervroegd en later gezet, en dat liep telkens slechter. Ik rij nu 2 weken met deze afstelling, en het bevalt me prima.
Wat betreft die uitlaat, is dat een snelle dan? Expansie in demper oid?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved