Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Zuigerpen aanpassen' (ID 61211).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 5-4-2010 17:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

Ik wil het liever bij het bewerken van de zuiger houden, maar die optie is idd in overweging genomen.
Het betreft hier wel een flink opgevoerd blokje, waarom zou ik voor een bus gaan ipv een naaldlager (is een vraag, geen sarcastische ondertoon bedoeld)


[...]


Haha, dat schuren is meer gevoelswaarde

Dat was je zegt van eerst het busje erin en dan de binnenmaat ruimen is een goede tip, nog niet aan gedacht.
Het ruimen waar jij dat daarna over hebt, hoe moet ik dat voor me zien, ik ben alleen bekend met machineruimers op de draaibank. (aub ook vertellen wat er daarvoor moet gebeuren)
En passingen? enig idee wat aan te houden voor de buitenkant van de busjes? (binnenkant, dus voor de zuigerpen kan ik wel een beetje vergelijken met fabrieksmachines denk ik)



Een bronzen bus kan je veel dunner maken, een naaldlager is altijd beperkt in zn compactheid door de aanwezigheid van een buitenschaal en naalden.
Een bronzen bus kan prima een buitenmaat hebben van 14.5 en een binnenmaat van 14.

Heb je de beschikking over een freesbank met digitale uitlezing en een setje meetklokken?
Dan zal ik wel eens even nadenken over hoe ik het geheel aan zou pakken, maar een bronzen bus draaien en je smallend aanpassen zou in dit geval toch het simpelste zijn denk ik...



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved