Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Zuigerpen aanpassen' (ID 61211).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 5-4-2010 17:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johannes999
d8 ik nu aan :P. Dat draaien is tog wel te doen, weet niet hoe ervaren je bent. Idd gewoon van die staaf 2 bussen draaien met buiten diameter van 14 mm en binnen boren 12mm en proberen of het past
Ja, ik merk dat je er niet zoveel vanaf weet en nu dus gewoon aan het gokken bent en daar heb ik geen zin in, het is vast aardig bedoeld, maar reageer maar niet meer.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik zu de drijfstang 1mm groter maken, en hier een bronzen bus in laten persen
Ik wil het liever bij het bewerken van de zuiger houden, maar die optie is idd in overweging genomen.
Het betreft hier wel een flink opgevoerd blokje, waarom zou ik voor een bus gaan ipv een naaldlager (is een vraag, geen sarcastische ondertoon bedoeld)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
busjes draaien is geen probleen, snap alleen niet waarom je dat met fijn schuurpapier zou gaan zitten bewerken...
ik zou die bussen gewoon passend maken op je zuiger (dus tijdens het draaien kijken oftie er al bijna in gaat passen) en hem er dan in te persen (eventueel busjes in de vriezer, en zuiger in de hete lucht oven van moeders).
Ruimen doe je pas nadat de bus erin zit, om een maximale rondheid en maatzuiverheid te behalen.
Haha, dat schuren is meer gevoelswaarde
Dat was je zegt van eerst het busje erin en dan de binnenmaat ruimen is een goede tip, nog niet aan gedacht.
Het ruimen waar jij dat daarna over hebt, hoe moet ik dat voor me zien, ik ben alleen bekend met machineruimers op de draaibank. (aub ook vertellen wat er daarvoor moet gebeuren)
En passingen? enig idee wat aan te houden voor de buitenkant van de busjes? (binnenkant, dus voor de zuigerpen kan ik wel een beetje vergelijken met fabrieksmachines denk ik)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved