Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Te hoge Compressie verhouding?' (ID 61141).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 30-3-2010 21:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dan zou ik een kop (laten) maken met een grotere verbrandingsruimte.

Graham bell geeft aan dat het maximum 18:1 is voor methanol maar hij zegt niks over de bijkomende belasting op de krukas.

Kop heb ik deels met een tuner die niet ver van mij woont ontworpen.

Ik gaf de een tekening met de vorm van de zuiger mee + gegevens over de koppakking en de zuiger (boring, dikte van koppakking, hoek/afronding van de zuigerkop) en de maximum compressie die hij mocht hebben. Welke 16:1 is met een squish van 1.6mm (inclusief koppaking).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-3-2010 om 20:47 uur.


Hoe kom je bij die squish?
En hoe kom je bij de gebruikte breedte en hoek van de squishband?
Heb je uberhaupt met MSV gerekend?

En wat doe je met de uitlaat, en nog veel belangrijker de ontsteking?

Uitlaattemp zal bijv een stuk lager worden (circa 250graden celsius) en dus zal de uitlaatlengte kleiner moeten ivm de lagere golfsnelheid, omdat de pijp anders voor een lager toerental wordt.

Ook brand methanol veel langzamer dan benzine, en klopt de ontstekingstiming voor geen kant en zal veel meer voorontsteking nodig zijn.
Ook de hittegraad van de bougie zal niet juist zijn.
Dit allemaal als de ontsteking nog maar de kans ziet om het mengsel uberhaupt te ontsteken bij deze hoge compressie ratio's

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-3-2010 om 21:38 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved