Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nieuwe setup NSR' (ID 60901).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 14-3-2010 11:38.
malossi
klein beetje n race cilinder.
+ gietijzer, dus goedkoop boren/honen
- gietijzer, meer slijtage
- vrij grote ovale uitlaatpoort= meer slijtage
haalt 140km/u bij goede afstelling hpi snelle pijp grote carb. (bron youtube)
+-hoogtoerig
- 3x overmaat te krijgen, wel dure zuigers.
http://www.youtube.com/watch?v=aaFVM6-HK04
athena
beetje voor de offroad machines zoals mtx-sh ivm
minder hoogtoerig dus minder warmte ontwikkeling, minder slijtage
nicasil wand ook minder slijtage.
meer koppelachtig
meer duurzaam, ik heb alleen die uitlaatpoort nog nooit gezien, met name de breedte zou ik moeten zien voor ik je dit kan garanderen.
"betaalbare" zuigers
maar haalt ook wel de 120 denk ik met goeie pijp
http://www.youtube.com/watch?v=52Bb41V-ugs
originele 80
gietijzer
rijd ong 85km/u
niet echt snel of extreem veel koppel, al maakt een goeie uitlaat wel aardig verschil (beetje geluk tik je dan de 100 wel aan).
deze cilinder is gemaakt om lang mee te gaan.
Ik raad je dus de athena aan als je de ori 80 zat bent, maar dan moet je alsnog wel mogelijk rekening houden met vaker zuigers vervangen.
Waarschijnlijk is er vast nog wel wat ruimte voor fluitpoorten.
Het mooiste is echter een cilinder met W of V uitlaatpoort. die gaan nl een stuk langer mee in theorie.
let niet op kenny die praat in sprint taal, dan zit je uren aan zo'n cilindertje te rekenen en dremelen. om m net zo snel te krijgen als een andere fabrieksaf die toevallig niet voldoet aan 1 of ander sprint regeltje. lekker belangrijk maarniet heus voor straatgebruik althans. of je moet het een leuke uitdaging vinden, maar gaat wel tijd inzitten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved