Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zuiger tuning' (ID 60762).
De reply is geschreven door BIET (UserID 7401) op 4-3-2010 9:58.

Ik weet niet wat de rest van je setup is, maar je kan beter je energie steken in werken en van dat geld een goede uitlaat regelen en als je die al hebt of je vind hem goed zat kan je alsnog beter de moeite of het geld steken in het bewerken van de cilinder.

Met de zuiger is gepruts en het meeste wat je er aan doet brengt ook nadelen met zich mee en het resultaat is lastig voorspelbaar. Een betere optie is dan nog om gewoon een lichtere zuiger te kopen die past. Zuigers die bij die cilinders zitten wegen vaak relatief veel namelijk.

Over de gaten in zuigers gesproken, ik zou er niet aan beginnen. In moderne cilinderkitjes wordt dit veelal achterwegen gelaten. In snelle NSR sobw blokken, die een gelijksoortige inlaat hebben, worden ook gesloten zuigers gemonteerd (kitaco, bidalot). Om maar een voorbeeld te noemen . Nou wil ik niet zeggen dat die gaten waardeloos zijn, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden .

@Henk:
Je bedoelt denk ik wat weghalen van het deel van het hemd het dichtst bij de pen? , zodat de spoelgangen minder geblokkeerd worden. Dat kan zeker voordelig zijn, is ook een beetje een afweging van betrouwbaarheid en vermogen.

Om je vragen te beantwoorden:
1. Is te behalen ja
2. Hangt er vanaf wat je uitvoert
3. Met een dremel, vijltjes en veel geduld.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved