Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder Tuning Home Done' (ID 9594).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 24-5-2003 16:39.
hmm nou ik heb dus dat verhaal doorgelezen over de expansie uitlaat volgens blair
(bedankt Hans F)
en nou heb ik nog n paar vraagjes:
de Geluidssnelheid in het uitlaatgas.
- dr staat uitlaatgas temp. ik heb nu 550 graden
celcius ingevuld. is dit een beetje re?le waarde? wat gebruiken jullie meestal? 600 graden leek me erg veel voor n brommer die niet zo superver opgevoerd is.
ik kwam uit op een geluidssnelheid van 575.05 m/s
de BMEP.
- moet je daar t aantal kW's invullen wat je graag zou willen hebben of wat je hebt? ik heb 10 pk (=7,46 kW) ingevuld. volgens mij is dat niet zo'n hele gekke of wel?
- Swept Volume is toch gewoon cilinderinhoud?
- en de BMEP zelf is dat de druk in de uitlaat? of in het carter? ik dacht aan carterdruk.
ik kwam trouwens uit op 8,75 Bar.
Constantes.
ik heb voor de constantes K0, K1,en K2 de volgende waarden genomen: K0=0.675, K1=1.1 en K2=2.5
eerlijk gezegd is dat n beetje op de gok (ik heb natuurlijk wel naar t tabelletje gekeken waar de waardes voor cross, enduro en grand prix racer in staan maar blijft gokken)
zijn het een beetje acceptabele waardes? wat nemen jullie meestal?
en als laatste heb ik nog n vraag over de bereking van X12 en X13
daar moeten L12, L23 en L34 in betrokken worden. zijn dat niet gewoon LP12, LP23 en LP34 (die in de tekening staan aangegeven)? en de Horn coefficient. wat voor waarde kan ik daar het beste nemen? 1.6?
ik weet dat t nogal veel vragen zijn alleen ik heb op t moment geen geld voor t boek...
ow ja over polijsten: ik heb begrepen dat een ruwe poortwand voor meer werveling en betere mengselvorming zorgt. maar een gladde wand zorgt voor meer doorstroming. moet ik nu r gewoon tussenin gaan zitten? met met een fijn schuursteentje (of whatever) een beetje glad maken maar niet helemaal polijsten?
Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 24-5-2003 16:42
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved