Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder Tuning Home Done' (ID 9594).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 23-5-2003 20:23.
hmm nou
ik snap er nog niet al teveel van...
dus ik vond dit progje wel makkelijk op die bmep en die pk opgave na dan..
ik heb ook een progje van bimotion maar daar snap ik de ballen van eerlijk gezegd...
toerental is misschien iets hoog maar hij draait nu (met een cilinder die een lagere uitlaatpoort heeft) al 11000 toeren in de 1e versnl. in de andere versnellingen haalt ie dat niet maar hij komt toch nog tot 10000 toeren in 4
(handig dat rekenprogrammaatje)
hij geeft trouwens wel een erg dikke uitlaatbocht aan (expansion chamber designer V0.1).. 40.5mm kan dit kloppen?
mn uitlaatpoort had ik niet goed opgemeten. die zit in werkelijkheid op 27mm. dus hij kan nog net ben ik achter (66,67% van de boring).
over de poorten:
Yamaha FS1 heeft carb int carter (duh..roterende inlaat ) dus eigenlijk heeft ie 4 spoelpoorten
daar waar normaal gesproken inlaatpoort zit, zitten er 2 en aan de zijkanten van de cilinder zitten er aan elke kant 1. daar heb ik niet veel aan gedaan. die eerste 2 wel.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved