Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 42"' (ID 60506).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 10-2-2010 16:52.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik heb hier een poortmap gemaakt van m'n cilindertje.
Heb alle timingen, blowdown e.d. berekend, maar hoe weet ik nou tot hoe ver ik mijn poorten kan verbreden/verhogen?
Vb: m'n uitlaattiming is 164°. Tot hoeveel kan ik hem dan verhogen? 180°(=3mm)? Zelfde geld voor m'n andere poorten


als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Vandaag hadden we het op school over met het reviceren van een blok. Een klasgenoot vertelde dat je het beste eerst de lagers in je blok kan zetten en dan op het laatst je krukas er rustig intikken. Hij zei dat een vriend van zijn vader dat zo deed. Brommerzaak in de buurt vertelde me eerder dat je lagers op je krukas moet zetten en dan gewoon krukas plus lager er meteen inzetten. Mij lijkt de manier van de brommerzaak veiliger en makkelijker omdat je dan niet hoef te tikken op de binnen ring.

Welke manier is de manier hoe iedereen het doet en het beste is voor de lagers?


ik doe eerst de lagers in het blok, als je ze om de krukas doet en dan in het carter doet zetten heb je meer kans dat het lager er scheef in gaat zitten.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved