Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Euro 95 in een euro 98 brommer' (ID 60248).
De reply is geschreven door Maup (UserID 18356) op 22-1-2010 15:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



en waarom zou dat niet mogen?
dat is misleiding van de consument, dat mag nog minder.

v-power is gewoon 95 in nederland, in duitsland is het wel 97 meen ik.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 22-1-2010 om 15:23 uur.


Volgens mij heeft de V-power in NL ook octaangetal 97 RON hoor.

Dit staat trouwens op de shell site:
Quote:
Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97)...

Natuurlijk is shell niet objectief, maar t zou een beetje stom zijn om onzin op hun site te zetten.

edti: Weer te laat

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-1-2010 om 15:30 uur.

edit2: Om even op de vraag van de ts terug te komen.. Op een standaard brommer maakt het geen drol uit.
Dit jaar heb ik en een vriend voor ons profielwerkstuk het verschil in vermogen getest op een yamaha tzr met dr80 cilinder.
De brommer had een compressieverhouding van 13.1:1.
We hebben drie brandstoffen getest op de testbank. Euro 95, euro 98 en elf racing fuel met octaangetal 102.

Er bleek geen enkel verschil in vermogen te zitten tussen de verschillende brandstoffen.
Wel zagen we dat het mengsel iets armer werd naarmate het octaangetal opliep.

Treed er echter detonatie op bij RON 95 door je hoge compressieverhouding of de vorm van je cilinderkop, dan is het wel verstandig om brandstof te tanken met een hoger octaangetal.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-1-2010 om 15:39 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved