Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en mengsel temperatuur ' (ID 60190).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 18-1-2010 1:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
probleem dan is weer dat de benzine waarschijnlijk weer wil gaan condenseren.
precies.
tenzij je de benzine inspuit zoals bij een diesel.
en dus pas mengt als het mag ontbranden
maar misschien condenseert het dan alsnog... toch is je inlaatlucht dan opeens niet meer koud door de compressie. tadaa efficientie.
mss zijn diesels daarom wel zo gruwelijk tof.
geloof dat bmw met dit principe aan het experimenteren was. Heel geil vlamfront vergeleken met bougies.
geloof dat het probleem wel een beetje is dat benzine een iets te hoge ontbrandingssnelheid heeft maar kan ook zijn dat ik dat ter plekke in mn kop zit te verzinnen.
als het gaat om pk/liter dan zullen we wel ongeveer optimaal zitten hoe het nu gedaan wordt. Luchttemperatuur van boven de 20 graden en de brandstof zo ver mogelijk proberen te vernevelen/verdampen. Gaat het om pure efficientie, dus de energie die je uit je brandstof haalt, dan zul je denk ik idd je inlaatlucht gruwelijk moeten verhogen tot hele hoge temperaturen.
Rens en ik hebben er wel eens aan zitten rekenen en het is ook wel succesvol toegepast.
Immers, de mooiste manier om de compensatie van je dichtheid (door verhitting) te compenseren is door er simpelweg meer in te blazen (waardoor je wel weer een hogere eindtemp krijgt met kans op detonatie). Dus pak je een turbo.
Het allermooiste is dan ook nog opeens dat de turbo prima in staat is je lucht knetterheet te maken.
Kortom, je verwarmt en comprimeert je lucht met behulp van een turbo, gooit er kokend hete benzine bij en je hebt een veel hogere efficientie met dezelfde luchtmassa als een ongeblazen motor.
Kortom, je gaat er vast niet op vooruit qua power met die turbo, maar wel in efficientie.
Nadeel is weer dat je met zulke temperaturen je materialen meer belast en heel goed je thermal management moet hebben.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved