Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en mengsel temperatuur ' (ID 60190).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 17-1-2010 13:58.
Oei, dat is een lastige.
Voor de goede verbranding wil je de inlaat temperatuur zo hoog mogelijk hebben, ivm het beter verdampen van de benzine.
Benzinedamp brand goed, benzinenevel niet.
- Wat doet een warmer of kouder mengsel met je vermogen?
zoals ik net al zei, warmere brandstof verdampt beter, en is dus explosiever, maar warmere lucht betekend weer minder zuurstof in je mengsel, dus slechtere verbranding :(
Dus je zult altijd een compromis moeten sluiten tussen de 2, of een manier vinden om je brandstof 100% te laten verdampen zonder dat je je inlaatlucht ook opwarmt (zgn dampgasinjectie)
Nadeel hiervan is, zodra de benzinedamp in aanraking komt met de koude inlaatlucht, condenseert het weer, en ben je terug bij af
- Hoe kom je tot een ultieme temperatuur?
Ligt eraan wat je onder de ultieme temperatuur verstaat, de temperatuur waarbij je het meeste vermogen haalt, of de meeste efficientie uit je brandstof (nu zijn die 2 wel met elkaar verbonden, maar daar ga ik even niet op in)
- Hoe zou je de temperatuur onder controle kunnen houden?
(Hoe vertaal je de theorie naar praktijk?)
je brandstof zien te verdampen door middel van je koelwater of iets dergelijks.. of de warmte van je uitlaat benutten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved