Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'desperate mb ' (ID 59985).
De reply is geschreven door mb8 (UserID 20464) op 26-12-2009 17:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
ik ging van een 80 naar 75 omdat de brommer stotterde laagtoerig. Had een grotere uitlaat op gezeten. Ik denk dat de oorzaak van de vastloper of te weinig smering was, of dat de zuiger die flink gescheurt was. Ook zat er veel koolaanslag op me zuiger en leek het alsof er een stukje uit de bovenkant was geslagen.

Valse lucht zat ik inderdaad ook net te bedenken. Hoe kan ik dat checken en wat is nadat je een cilinder uit elkaaar haald de plek waar dat het meest voor zou komen?



het leek alsof er een stukje uit je zuiger was? weet je dit niet zeker of wel? ik zou noooit met een kapote zuiger doorrijden, er kunnen haarscheuren inzitten, nu kun je met een 50cc wel een gokje wagen maar met een 125cc zuiger die haaks op je drijfstang klapt en een drijfstang die vervolgens tordeerd kan 2 kanten op ...door je kop of in je bak...

een stukje uit je zuiger zorgt voor compressie verlies gevolg dan is bult rook geen toeren, meeste schade zie je pas echt als je de hele kit eraf haalt. check dat even goed, anders nieuw zuigertje hopenlijk en je bent ervan af.

mijn vermoeden zo snel is te kleine sproeier te heet geworden, gedetoneerde zuiger ( die brokkelt aan gort, aan de zijkant op je uitlaat zijde) zie je bijna niet op de zuigerkroon, wil je van het gestotter onderin af eerst eens met de normale mengsel schroef afstellen met een royale sproeier, mocht dat nog niet helpen onsteking stellen...


mocht je dit natuurlijk allemaal nog niet heben geprobeerd.


koppel even terug wat je setup is btw,

ik hoop dat je hier wat aan hebt





Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved