Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Blair berekeningen vallen hoog uit' (ID 59965).
De reply is geschreven door Rampoon (UserID 19168) op 23-12-2009 18:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Voorbeeldje: uitlaatpoort duratie van 190 graden is een openingstiming van 360 - 190 = 170 dit deel je door 2 wat 85graden geeft.
In jouw geval is de 118,5graden een duratie dus om dat naar opening-timing om te zetten doe je 360 - 118,5 = 241,5 deze deel je door 2 wat 120,75graden geeft (na zoveel graden opend de poort)
Daarbij komt nog dat bij een deckheigth van 0 (nul) de timing bij 41,4mm slag en 90mm drijfstang de timing 123,25graden is.
Pas bij een deckheight van -0,7 zit je aan de 118,2graden.
de 118,5 graden is zoals jij het noemt openingstiming. ze staan in de formule zodat bij x=0 de poort opent. de poort timing is 123.11 graden
verder over de 73 mm
dat is de som van de "echte spoelpoort breedtes" (zijn er in totaal 5)
de poortmap correctie is er al dus overheen geweest
Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 23-12-2009 om 18:32 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved