Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic Deel 41 0:00 - 7:00' (ID 59258).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 19-12-2009 0:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wie heeft om 23:30 de simpsons gezien?
Ze hadden daar gewoon Mcdronkz in gemaakt!
Zat een hele lange man in een auto die op een kever leek.
Ga jij dat filmpje eens snel op youtube zoeken!
Btw onze leasebak (Opel Zafira 1.8 140pk 5vers tiptronic) is vandaag opgehaald voor zijn laatste beurt krijgt voordat hij over 3 maanden wordt vervangen.
Krijgen we dus als leenauto een Golf 1.4FSI 6bak met 170pk 240NM!
Dat ding rijdt zo super relax!
Heeft een Turbo (1.8bar) ÉN een Compressor! je leest het goed!
Omdat een kleine motor relatief weinig uitlaatgassen produceerd om de turbo aan te slingeren, werkt deze dus pas goed bij een erg hoog toerental (veel uitlaatgas) en heb je dus een erg groot turbogat, dus hebben ze er een compressor bij gezet (aangedreven door waterpomp) heel licht vertand is zegmaar (hij draaid namelijk 5x zo snel als de motor) en heeft dus meteen vanaf 1000 toeren zijn hoogste rendement, en kan dus ook niet verder als 3500 toeren, waar hij dmv een electromagneet loskoppeld (en dus ook geen weerstand meer geeft) bij die 3500toeren is de turbo zelf al goed op snelheid en dus trekt hij dus aan één stuk door als een tierelier.
Vanaf 1000toeren heb je al 175NM en vanaf 1500toeren tot 5000toeren heb je het volle koppel tot je beschikking!
Omdat de turbo dan nog lekker doorlaaid heb je bij 5500 pas je top vermogen en trekt hij door tot 7k.
Dat ding trekt echt in elke versnelling achterlijk.
70 in zijn 6 en dan vol gas zit je zo aan de 120.
Compressie is ook behoorlijk hoog met 1:10.
Verder heeft hij dus FSI wat inhoud dat hij direct is ingespoten, maar dan ook nog bij deellast een armer mengsel inspuit (minder brandstof verbruik en uitstoot) maar de brandstof zo inspuit dat de benzine grotendeels rond de bougie vormt (geen homogeen mengsel dus) zodat het daar dus wat rijker rond de bougie is zodat het makkelijk kan ontbranden.
geniaal!
Heb Nick vandaag al even meegenomen, hij was zwaar onder de indruk.
Ook de tractiecontrole en ABS van dit ding zijn vele malen relaxter dan van de Opel.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:15 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved