Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Zuigerveren kapot 1 km na revisie' (ID 59913).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 16-12-2009 22:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
goede reden, maar 2 takt krijgt veel meer op zijn donder dan een auto. en mijn kits hadden nooit een glimmende veer die erin ging pas na veel kilometers komen ze er glimmend uit, in ieder geval wel wat onderzoek waard.



alle prox, wiseco, vertex en ori honda zuigers die ik al in gietijzeren honda cilinder gezet heb, hadden verchroomde stalen veren. ze glimmen idd niet in het begin, maar zijn wel verchroomd. is vrij simpel te testen door ze te breken (beetje zonde mja ) stalen buigt en springen stukjes chroom af, gietijzeren buigt haast niet en breekt dan ineens, of door ze van kleine afstand op de grond te laten vallen, gietijzer veer klinkt heel anders.

word bij snellere tweetaktjes veel gedaan omdat een verchroomde stalen veer er beter tegen kan om over een brede uitlaatpoort te lopen dan een brosse gietijzer veer.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved