Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'wat is hier aan de hand (foto's)?' (ID 59824).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 6-12-2009 22:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
dus dat ziet er dan zo uit?

afbeelding

en daarmee meet je dus de afstand tussen de zuiger en de cilinderkop op het hoogste punt?
(en of deze gelijkmatig is verdeeld)

tankte altijd euro 95, en beetje ruime mix 1:40

ja liep niet echt lekker,

bwoap bij het starten en dan gas geven, en stotteren/inhouden/tegenwerking in de hoge toeren.

ik vraag me af of er niet gewoon een speciale zuiger in moet, ik denk dat ik nadat hij gehoond werd ik gewoon een universele zuiger heb gekregen. hij hoort ook inlaatgestuurd te zijn, ene kant iets langer dan de andere dacht ik.

maar daar moet ik dan zien achter te komen.





Het plaatje is idd juist.


Met een slechte afstelling toch rijden is altijd dom, en heeft niet alleen detonatie als mogelijke gevolg/schade.


Ik denk idd dat je een verkeerde zuiger hebt gebruikt.

Waar heb je deze gehaald dan? en heb je de originele zuiger niet meer? dan kun je de zuigerkopbolling gewoon meten en vergelijken.



Over hoe de squishband eruit moet zien, moet je gewoon beter lezen:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Je moet dus kijken of de zuiger-kop speling NIET kleiner wordt richting het midden van het cilinder.

Dus is hij bijv 0,7 aan de rand van de cilinder en 0,6 richting het midden van de cilinder, dan zit het fout.





Dus bijv van 0,7 aan de rand naar 0,8 richting het midden is wel goed.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2009 om 22:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved