Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic Deel 41 0:00 - 7:00' (ID 59258).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 4-12-2009 1:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
iemand ervaring met tectyl?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
uitlaat kwasten?

ik zoek een verf waarmee je een uitlaat ipv spuit, kan kwasten, voor een goed dikke laag


Goed nieuws, ik heb breder ervaring, met beide!

Mijn Puch uitlaat (techno terugloop ding) had ik helemaal blank metaal gemaakt en toen in de hamerite gezet. (met als laatst een heel dus waasje spuitverf erover om het geheel wat gladder te maken)
Dit verfte vrij lastig, hamerite is een erg dikke stroeve verf zegmaar.
Uiteindelijk zat hij goed in de lak, maar na de eerste rit toen hij warm werd begon de lak vanaf de cilinder tot de helft van de difussor (het heetste stuk van de uitlaat) op te borrelen.
Als de uitlaat daarna afkoelde zat er dus lucht onder de verf en brak het af zodra je het aanraakte.
Met gewone kwastverf gaat dit wel gewoon perfect!
En als je er nog een laagje overheen spuit met een spuitbus dan is het echt spiegeltjeglad.

Toen besloot ik de voorbocht in de tectyl te zetten (zwarte, je heb namelijk twee soorten, zwart en nog een andere kleur, dacht grijs of rood)
Ik had dit eerst even op mijn werk toen ik bij een auto de wielkasten/onderkant moest tectyleren op de auto uitlaat en katalysator (die echt pisheet wordt) getest.
Dit ging niet druipen ofzo als het warm werd, het werd dus niet vloeibaar.
Wel veeg je het er dan vrij makkelijk vanaf, en denk ik dat het ook niet echt waterbestendig is dan.
Dus heb ik alleen het eerste stuk van de uitlaat (dus waar de verf was gaan borrelen en losliet) in de tectyl gezet en daarna JOUW oude hitteband eromheen gewikkeld (daar het ik het dus voor nodig).
De hitteband daarna nog ingespoten met vettigheid.
(de hitteband zou je eventueel dus ook nog in de tectyl kunnen zetten vanaf buiten)
En het roest totaal NIET.
Ook niet onder de hitteband dus!
Wat je normaal, zelfs bij een met normale verf gekwaste uitlaat misschien wel hebt aangezien je zelf weet dat het helemaal vochtig blijft.

Hierbij alle foto's van alle stappen:

oud en roestig


blank metaal gemaakt


moest een paar plekken repareren (lees: gaten/de uitlaat kon scharnieren ;p )


gekwast en gespoten (motor had nog niet gedraaid)


gekwast en gespoten (motor had nog niet gedraaid)


motor had gedraaid, uitlaat heet geworden, verf gaan borrelen en liet makkelijk los (zo ziet dus alleen de voorbocht en een stukje diffusor eruit, daarna is de uitlaat namelijk een stuk koeler)
heb geen foto van het geborrelde, alleen dat het losliet en ik het er dus gewoon met mijn hand vanaf heb gekrabt


voorbocht (en stukje diffusor) in tectyl.
hier zie je mooi tot waar de verf dus ongv losliet.
de rest van de pijp staat dus nog strak in de (hamerite kut verf)lak!


links tectyl en waar het eindigd, en rechts dus hamerite met 1laagje spuitverf


inwikkelen in hitteband.


nog wat vettige zooi op de hitteband gespoten en KLAAR!




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved