Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'atac cr125 vraag' (ID 59797).
De reply is geschreven door mtx_owned (UserID 10810) op 3-12-2009 15:09.

het atac systeem werkt als volgt:

samengevat: het systeem varieert het volume van de header, waardoor er meer bruikbaar vermogen gecreeerd wordt.

Het klopt inderdaad dat die kamer onder het uitlaatspruitstuk leeg is. Er zit een klep tussen de doorgang cilinder/uitlaat. Als de motor lage toeren draait, is de ATAC klep volledig geopend, om een zo groot mogelijk volume van je header te benutten. Dit zorgt dat er niet meer brandstof in de cilinder komt als nodig is. Zodra de motor toeren begint te maken, begint de klep meer te sluiten, zodat ook in dat gebied het meeste bruikbare vermogen benut wordt. Zodra je in de powerband gaat rijden, dus volop toeren, is de klep volledig gesloten, zodat er veel negatieve druk onstaat en er extra veel brandstof de cilinder ingezogen wordt. Het systeem wordt aangestuurd via de waterpomp, en werkt met stalen balletjes, die uitzetten door de centrifugaalkrachten, waardoor er via van allerlei onderdelen een beweging onstaat die de klep laat draaien.

Dit even in het kort uitgelegd, heb hier toevallig nog een brief liggen van Honda Nederland waarop het atac systeem en de HPP precies uitgelegd worden

edit: Hier met foto's van de uitleg, even groot maken, en dan kunt u ze lezen




Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 3-12-2009 om 15:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved