Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinder tunen en opmaat uitlaat maken' (ID 59722).
De reply is geschreven door TECstar (UserID 16763) op 26-11-2009 22:03.
inbox niek de wildt eens
hij kan je hier PERFECT mee helpen
Quote:
vragenlijst mail van niek
Blok:
Merk (bijv. Yamaha)
Type (bijv. TZR)
Aantal Versnellingen (Vooruit uiteraard)
Lucht- of Watergekoeld (Noteer het als de temperatuur bij LC is aangepast)
Soort Inlaat (bijv. Membraan op Cilinder)
Vertanding (bijv. 14-52)
Cilinder:
Merk (bijv. Metrakit)
Type (bijv. Pro Race)
Boring (bijv. 47,60mm)
Getuned? (zo ja, door wie en wat is er aan gedaan )
Uitlaatpoort-type (bijv. Vlinderpoort)
Deckheight (bijv. 1,2mm )
Uitlaattiming (bijv. 195,5graden of 19,1mm vanaf bovenkant cilinder)
Spoeltiming(en) (Vermeld indien verschillende)
Boosttiming (Indien aanwezig)
Inlaattiming (Indien aanwezig)
Uitlaat aansluiting (Bijv. opbout flens waar de uitlaat overheen schuift en daarop wordt vastgehouden met veertjes )
Cilinderkop:
Soort (Bijbehorende of Opmaat)
Squish (Bijv. 0,7mm) Dit meet je door een stukje tin van circa 1,5mm in een L-vorm te buigen, door het bougiegat te steken tot de cilinderwand en vervolgens de motor te tornen bijv. dmv. de kickstarter
Compressieverhouding Ongecorrigeerd (UCR) (Bijv. 12,1bar)
Deze ligt meestal tussen de 9 - 15bar en wordt het vaakst aangegeven.
Compressieverhouding Gecorrigeerd (CCR) (Bijv. 7,4bar)
Deze ligt meestal tussen de 5 - 9bar en is afhankelijk van de uitlaatpoort-timing.
Krukas:
Merk / Type (bijv. Doppler Endurance)
Slag (bijv. 39,0)
Drijfstanglengte (bijv. 85,0mm)
Carburateur:
Merk (bijv. Mikuni)
Type (bijv. TM24)
Maat (bijv. 24mm)
Soort (bijv. vlakschuif)
Membraan:
Merk / Type (bijv. Malossi VL6)
Aantal kleppen (bijv. 4)
Materiaal kleppen (bijv. Carbon)
Breedte gat onder een membraanklep (bijv. 11mm)
Ontsteking:
Merk (bijv. HPI)
Type (bijv. Een rode uit 2006)
Voorontsteking (bijv. 3,1mm of 29,6graden)
Bougie (bijv. NGK BR9EG)
Huidige Uitlaat
Merk (bijv. Metrakit)
Type (bijv. Pro Race)
Powerband (bijv. 10.000 – 11.000 – 14.000 – 14.500 – 15.000)
Doeleind:
Leg hier maar even uit wat je plannen zijn, bijvoorbeeld:
Je wilt met de brommer gaan sprinten en wilt dus een hele smalle powerband waarmee je een zo hoog mogelijk vermogen probeert te halen en alles daarop afstemt.
Of dat je een uitlaat voor op straat wilt die laagtoerig is omdat je hem bijv. op je originele krukas wilt gebruiken en je niet zo van toeren janken houd maar wel flink wat vermogen wilt hebben.
Misschien wil je wel gaan crossen heb je een hele brede powerband nodig met veel over-rev.
(verwijder de bovenstaande tekst en typ je antwoord)
Gewenste Powerband:
Geef maar een richtlijn aan welke powerband je denkt.
Ik heb het dan over de eerder beschreven “echte” powerband, waarover je kunt lezen bij het kopje ‘Huidige Uitlaat’.
Maak je geen zorgen, ik kijk zelf ook welke powerband ik bij brommer vind passen en zal hier altijd nog even op reageren en eventueel anders suggereren.
(verwijder de bovenstaande tekst en typ je antwoord)
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 26-11-2009 om 22:06 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved