Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'HM167 tuning' (ID 59713).
De reply is geschreven door arno_honda_M (UserID 16273) op 26-11-2009 20:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
ja zou ik ook doen maar 2mm omhoog kan ook makkelijk. dat merk je ook nog wat meer.
en alsik jouw was zou ik er ff auxpoorten in maken dan krijg je ook wat meer kracht erbij.
meestal lukt dat erg goed bij zo'n honda cilindertje tot wel 1cm breed.
en je inlaat kun je nog wel wat omlaag maken.
en maak de spoelkanaal schotjes maar lekker scherp dan snijd de benzine er lekker doorheen.
en polijst je hele uitlaatpoort maar eens tot een spiegel is ook erg mooi. maar als je het eens schoon moet maken heb je er veel voordeel aan.
zorg er ook goed voor dat je kop van de zuiger gelijk liggen met de onderkant van de spoelpoorten al je het monteerd.
als je zuiger erboven zit dan heb ik daar wel een oplossing voor.
ik meet dan gelijk me sques op en dan weet ik hoeveel ik wil hebben bijv. 0,6 meestal.
dan doe ik er 1 extra voetpakking onder en dan is je poortentiming goed en dan je sques nog. pak je cilinder span hem in de draaibank en draai er wat vanaf. reken wel uit hoeveel druk je wilt hebben.
stel je heb alles getuned zoals je het wilt en je gaat ermee rijden.
zorg er dan voor dat je om de 4000/5000 kilometer er ff een nieuwe zuiger in doet anders slaat vast.
ik doe het om de 3500 kilometer want dat merk ik dan al dat die minder compressie heeft maarja ieder zijn eigen idee erover.
als je toch aan het draaien bent bijv. je cilinder afdraaien maak er dan een draai en dan een O ring in je cilinder dan heb je gelijk een O ring koppaking is veel mooier.
oohwja en ga alsjeblieft met een 20mm mikuni 2 bouts rijden orginele rijden of een 18mm keihin dat loopt als de brandweer met een twin air filterje of gewoon orgineel filter. dus geen keivanger. van 5 euro.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 25-11-2009 om 22:50 uur.


hallo, al bedankt voor de goede info maar heb nog enkele vraagjes;

-die auxpoorten; is er een pebaalde norm waaraan ik me moet houden? of is het gewoon het principe van boren (diameter?) en afdremelen?

-de inlaat omlaag doen; bedoel je hiermee de 2 langwerpige rechthoeken of het inlaatje net erboven? en hoe veel verlagen?

oja; ik heb al een ori honda 18mm carb gekocht samen met een 4kleps membraan

bedankt voor de tip voor als men spoelpoorten en zuiger niet overeen zouden komen maar hoe meet je je squesh nouweer?

grtz arno


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved