Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tikkende cilinder in hoge toeren' (ID 59694).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 25-11-2009 21:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
je ontsteking heeft er wel mee te maken toch ?
als het ontstekingstijdstip te vroeg plaatsvindt , neemt de verbrandingsdruk in de cilinder toe. De drukgolf die door het verbrandingsproces ontstaat , is dan tijdens het eerste deel van de verbranding tegengesteld aan de zuigerbeweging gevolg zuiger wordt afgeremd .het motorvermogen daalt , omdat een gedeelte van de druk tegen de draairichting van de motor in werkt
De thermische energie die niet meer effectief in mechanische energie wordt omgezet , veroorzaakt een verhoging van de motortemperatuur .
hierdoor kan detonatie ontstaan en door de hoge druk en temperatuur komt op verschillende plaatsen in de cilinder luchtbrandstofmengsel spontaan tot ontbranding .
niet ? oké
bedoel je met die verhoging van de motortemperatuur een verhoging op de langere termijn? Dan zou ik het er wel mee eens kunnen zijn
Als je het op de definitie bekijkt zou je dit wel detonatie kunnen noemen, maar die ongecontroleerde verbranding valt in het niet bij de klap die je gecontroleerde ontstekingsmoment geeft, die staat namelijk nóg vroeger dan het moment van detoneren en geeft dus relatief de hardste klap, waarbij nog komt dat door de hoek van de drijfstang t.o.v. de krukas het moment nog eens groter is dan dichter bij het bdp.
Vraag me trouwens alsnog af of er wel detonatie plaatsvindt op de manier die jij noemt maar het lijkt me toch een mooie redenatie dus daar heb ik niet echt veel tegenin te brengen op het moment
beter dan de meeste ononderbouwde shit die ik lees.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved