Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tikkende cilinder in hoge toeren' (ID 59694).
De reply is geschreven door Yytrium (UserID 19530) op 25-11-2009 20:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
je ontsteking heeft er wel mee te maken toch ?
als het ontstekingstijdstip te vroeg plaatsvindt , neemt de verbrandingsdruk in de cilinder toe. De drukgolf die door het verbrandingsproces ontstaat , is dan tijdens het eerste deel van de verbranding tegengesteld aan de zuigerbeweging gevolg zuiger wordt afgeremd .het motorvermogen daalt , omdat een gedeelte van de druk tegen de draairichting van de motor in werkt
De thermische energie die niet meer effectief in mechanische energie wordt omgezet , veroorzaakt een verhoging van de motortemperatuur .
hierdoor kan detonatie ontstaan en door de hoge druk en temperatuur komt op verschillende plaatsen in de cilinder luchtbrandstofmengsel spontaan tot ontbranding .
niet ? oké
Voor zover ik kan beredeneren is dit correct. Ik DENK zelf ook dat een te LATE ontbranding slecht is, omdat er dan meer ruimte tussen de bovenkant van je cilinder en het oppervlak van je zuiger is (de zuiger is al een beetje omlaag bewogen) waardoor de vlam een groter gedeelte van je cilinder opwarmt.
Dit is puur redenatie en niet gebaseerd op feiten Don't quote me on it.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Oke, en is er ook een manier waaraan je kan zien dat je detonatie hebt?
Naast het feit dat je het dus kunt horen kun je dus ook plekken op je zuigerkop zien. Detonatie ontstaat namelijk doordat gloeiende roetkooltjes als het ware mengsel ontsteken in plaats van dat je ontsteking dat doet...
Dit bericht is gewijzigd door Yytrium op 25-11-2009 om 20:45 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved