Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tikkende cilinder in hoge toeren' (ID 59694).
De reply is geschreven door RBN (UserID 20154) op 25-11-2009 20:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
euro 98 is alleen de oplossing als je compressieverhouding relatief te hoog is. Als dat niet het geval is zal 98 octaan de boel misschien wel oplossen, maar het is niet de goede manier.
Er zijn veel factoren die detonatie beinvloeden. Temperatuur van de inlaatlucht (kouder is beter tegen detonatie), mengselverhouding (arm = eerder detoneren), vorm van de verbrandingsruimte, compressieverhouding, evt. roet in de verbrandingsruimte.
de vraag is of het opeens gebeurt, of dat het vanaf het begin (na cilinderwissel bijv.) is gebeurd. Als je écht flinke detonatie hebt kun je ook heel gauw naar je blokje fluiten... zuiger, drijfstang en bigend houden echt niet van die klappen van detonatie voor BDP. Betekent dus ook dat het gruwelijk veel vermogen kost.
Al het vermogen wat je dan niet op de weg zet, wordt gestopt in het stukmaken van je onderdelen
Ontsteking heeft er niets mee te maken overigens.
Oke, en is er ook een manier waaraan je kan zien dat je detonatie hebt?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved