Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Orion Rx50 of AGB-30' (ID 59561).
De reply is geschreven door XDr4g0nX (UserID 20108) op 20-11-2009 0:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]

4-takt hè... geen slijtage.




Dat is ook niet helemaal waar dat 4-takt (bijna) geen slijtage ondervindt, het klopt wel dat die blokken inderdaad minder snel slijtage vertonen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]

Verder zou het fijn zijn wanneer mensen die zelf geen Orion-ervaring hebben enigzins terughoudend zouden zijn met hun waarde-oordelen, want wij lezen nu teveel onwaarheden gebaseerd op vooroordelen over Chinese brommers.


Ik heb zelf een Chinese scooter gehad en daar heb ik genoeg problemen mee gehad.
Ook heb ik een vriend die vroeger een Orion AGB-29 50cc heeft gehad, en om de week hoorde ik dat hij weer terug was gegaan naar de dealer omdat er weer iets mis was.
En na een totaal aantal van 57 keer naar de dealer te zijn gegaan heeft de brommer de geest gegeven in de vorm van een gebroken frame.
Hij heeft de brommer in totaal een jaar gehad

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]

Enig idee wat een 4-takt Lifan blok kost? Niet lachen: ¤ 340,00... en klanten die de brommer bij ons hebben gekocht krijgen nog eens 20% Vaste klanten Korting, dus zij betalen slechts ¤ 272,00. Lachertje natuurlijk. Maar dan zal het Lifan blok wel niet zo lang meegaan dachten jullie? Wij weten van 1 van onze eerste klanten, dat die met het originele blok in de afgelopen 2 jaar tot op heden 18.000 Km heeft gereden, en het blok rijdt nog steeds als een klok met de eerste zuiger en optimale compressie etc.




18.000 Km
...
Mijn NSR blok heeft er nu in totaal 76.000 Km opzitten met 1 revisie ongeveer 3.000 Km geleden.



On-topic:
Welke brommer je wilt halen ligt helemaal aan jou, een nieuwe brommer van Orion of een 2e-hands Senda etc.
De keus is grotendeels 2-takt tegen 4-takt, maar dat ligt helemaal aan jou smaak.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved