Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tunen Yamaha RD50' (ID 59527).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 18-11-2009 21:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _Tjoetn_
afbeelding
ik zal het even aanvullen
die uitlaatpoort kun je niet 35mm hebben als ik het goed heb.
want volgens die maten van je spoelpoorten heb je ze nog breder dan een yz50 cilinder die ik thuis heb.
en dat is ook met de uitlaatpoort zo maar volgensmij heb je verkeerd gemeten.
maar staat er toevallig ook een nummer op je cilinder??
want ik denk dat je gewoon een 2WI cilinder hebt ofzo.
dat leek mij het meest logiese
tips:
cilinderkop afvlakken met een sques van 0,5.
werkte prima bij mij
maar dat vreed wel zuigers
om de 3500 kilometer vervangen
je timingen mooi leggen met voetpakkingen
maak van je orgineel 3 kleps een 6 kleps van.
neem voor die cilinder gewoon simpel een leuke scooteruitlaat ofzo
en las die om dat werke bij mij prima.
maar ben later overgegaan op een opmaatje te maken en dat liep nog wel veel mooier.
ik haalde uit me 50cc 100 echte kilometers.
maarja dat vond die kutzuiger niet leuk dus vastnaaier.
maar heb nu er een prox in dat rijd veel beter moet je ook doen.
twin air erop doen.
en ik rijd zelf nu met HPI ontstekingen echt wat een gemak is dat zeg. loopt als de brandweer.
ik heb nog wel meer info maar moet ik nog ff meer info hebben wat je precies nou wilt doen en wat wil je uit je cilinder halen.
wil je trekkracht of er hoog of laagtoerig.
enz. enz. enz.
gr peter
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved