Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tunen Yamaha RD50' (ID 59527).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 18-11-2009 20:01.
We verwachten nog steeds foto's van de cilinder.
Oliepomp kan je afsluiten door het tandwiel van de oliepomp aandrijving te verwijderen, en dan weer gewoon de oliepomp erop zetten of een plaatje ervoor doen.
De aandrijving in takt laten, maar dan de oliepomp eraf halen en er een plaatje op doen.
De oliepomp mag namelijk NIET droog lopen, dus dat hij wordt aangedreven zonder dat hij olie rondpompt.
Over het poleisten:
haal obstakels weg en zorgt dat alle bochten en diameter verschillen soepel verlopen en schuur het daarna gewoon met schuurpapier 150 - 200.
@ Kenny, indien deckheight minder is dan milimeterS dan moet je het eigenlijk meten met voelermaatjes (die je dan dus op de zuiger legt en dan voelen wanneer het precies gelijk is met de bovenkant cil.
De reden dat het met poortmap niet nauwkeurig timingen meten is, is ivm de bevels, de rand die je op de poortmap ziet is de rand van de bevels, en het is in princiepe indirect meten wat de nauwkeurigheid altijd ten slechte komt.
Dat zeg je goed kenny over deckheight.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved