Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 40' (ID 58970).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 17-11-2009 20:32.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
http://i911.photobuc...lie92/image_0002.jpg
http://i911.photobuc...2/P1142_12-11-09.jpg
afbeelding

dat komt uit mijn uitlaat,

wat is het ? (olie, 2 takt of blok?)
en hoe verhelp ik dit?


Dit bericht is gewijzigd door Thymen op 17-11-2009 om 19:26 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

Weet alleen dat je het ergens bij het oliepompje moet doen, maar hoe precies weet ik ook niet. Ik heb het laten doen door iemand.

Maar misschien helpt het alwel als je vol syntetische olie gebruikt voor het mengen.

Die oliepomp heb ik ook armer laten zetten omdat hij veel rookte dus..



Onzin, oliepomp moet gewoon op de standaard instelling staan, niet rijker niet armer.

@Thymen:

Dit soort vragen zijn hier al vaak zal langsgekomen en je mag dus voortaan zelf gaan zoeken!

Check iig maar even of je oliepomp goed staat.
Hier iig alvast een reactie op het oliepomp verhaaltje (dit heb ik verdomme 2dagen geleden nog bij iemand gepost in een nieuw topic! dus dit was echt heel makkelijk te vinden!)


http://www.brommerfo...rint/reply/1/1374551
Quote:

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'hoe olie hoeveelheid afstellen?' (ID 52697).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 15-10-2008 20:50.

--------------------------------------------------------------------------------
Dat er wat olie/zooi/vettigheid uit de demper komt is wel normaal en zegt dus nix.
Verder kun je gewoon goed met oliepomp rijden, maar het is natuurlijk een mechanisch onderdeel wat het dus kan begeven en dan ben je zuur.
Maar zolang je het netjes houd (schoon) en niet aan de afstelling kut, is er geen probleem

het afstellen:

aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)

Ontluchten (dit doe je wanneer je de oliepomp leeg hebt gehad bijv als de olie op was of je hem hebt gedemonteerd) doe je dus door het slangetje waar de olie uitkomt los te trekken, de hendel die de oliepomp-doorlaat regeld volledig open te houden met je vinger, en dan de motor stationair te laten draaien (met wat mengsmering in de tank).






Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-11-2009 om 20:33 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved