Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Slotspeling' (ID 59459).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 16-11-2009 0:07.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimeWalk
[...]
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar als je met een snelle cilinder rijdt kan het heus geen kwaad om op gezette tijden de cilinder + kop + uitlaat er even af te halen. Je kunt dan eventueel schade voorkomen. Je hebt dan meteen de tijd om de uitlaat even schoon te maken (ook van binnen) en de pakkingen (voetpakking en koppakking) te vervangen. Kan nooit kwaad.
pakkingen moet je juist vervangen omdat je de boel loshaalt. Pakkingen slijten niet, en gaan ook niet uit het niets lekken. De boel loshalen om pakkingen te vervangen is dus een beetje een rare redenering
En stel dat je alles gaat meten, ben jij dan in staat de oorzaak te bepalen? Als ik meet dat mijn cilinderwand 0.01mm versleten is aan de uitlaatkant ten opzichte van de vorige keer... is dat dan normale slijtage? of moet ik dan meer olie bij mn benzine gooien? Als de slotspeling groter wordt, is het dan een smeerprobleem, normale slijtage? Moet er actie ondernomen worden?
Zolang het goed rijdt zou ik er mooi vanaf blijven mijn ervaring is dat dingen juist naar de klote gaan als mensen er met hun poten aan gaan zitten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved