Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat gas door carb' (ID 59567).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 14-11-2009 18:15.
Ook dit stond al beschreven in mijn verhaaltje, het lijkt wel of mensen dingen niet willen lezen en het altijd zelf nog een keer willen horen.
ik quote letterlijk:
Quote:
Niek de Wildt:
Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.
kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)
Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1359368
-Je moet alleen zelf kijken of je een "lang" model of een "kort" model hebt.
-En of je dan een condensator hebt met een soldeer aansluiting of boutje/moertje, dat maakt allemaal geen ruk uit, is maar net wat je voorkeur heeft.
Je moet bij een soldeer aansluiting alleen de condensator niet te heet stoken, en dus eigenlijk het soldeer verwarmen ipv het pikkie van de condensator zelf (dus eigenlijk solderen hoe het juist NIET hoort)
En als je een boutje/moertje aansluiting gebruikt moeten de delen goed schoon zijn en moet je het niet te vast zetten dat je de condensator kapot trekt.
En het erin persen staat ook wat over in.
Kon je allemaal gewoon lezen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved