Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'bougie + dop weerstand' (ID 59545).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 13-11-2009 17:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Als er 5K ohm op staat is het idd een ontstoorde bougiedop.
Mijn voorkeur gaat uit naar een ontstoorde bougie ipv bougiedop (de BR9ES waar jij het over hebt is idd ontstoord, zie de R)
En dus is een ontstoorde bougiedop erbij niet de bedoeling.
Lees ook dit artikel:
http://www.ytcn.nl/a...0overmars%20columns/
En dan klikken op "stoorzender"

Je moet niet in mm's rekenen maar in graden, 2mm is 26,65graden en 3mm is 29,1graden (bij een slag van 39mm en een drijfstang van 85mm)
26,5graden is wel erg weinig bij de HPI 2005 - 2007 curve, maar zou wel kunnen als je een hele tamme setup hebt (wat is je setup dus!?)
Ik zou zeggen zet hem op 2,5mm en stel later de de ontsteking fijn af op op een testbank doen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-11-2009 om 18:08 uur.

airsal 50mm
17,5 carb
scr corse cross
hpi

ik weet dat je een ontsteking normaal gesproken in grades afstelt, maar hpi heeft het over milimeters (2-4 mm voorontsteking)

maar als ik hem op 2,5mm zet dan loopt ie niet bepaald beter, hij loopt eerder beter als ik hem nog wat later zet.

en hij kan toch beter wat te laat staan als iets te vroeg? (heb geen zin in dadelijk een gat in mijn zuiger..)

maar is er niet iets wat dit kan verklaren? Kan de slechte carb afstelling er iets mee te maken hebben?

Dit zou ik echter vreemd vinden omdat je meestal ticg eerst de ontsteking ongeveer goed afstelt, daarna carb, en daarna nog een beetje, indien nodig, de ontsteking nog wat bijstellen, en dan zou je (lijkt mij, weet ik niet zeker) de onsteking nog weer wat later moeten zetten, omdat het mengsel beter ontbrand, en dus minder voorontsteking nodig heeft omdat hij minder tijd nodig heeft om volledig te ontbranden (toch..?)

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 13-11-2009 om 17:37 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved