Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'sputtert benzine.' (ID 59539).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 11-11-2009 22:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
je zegt het zelf al, als je de kleppendeksel er af haalt dan zie je alleen de kleppen+veren, daar kan je de klepspeling meten en eventueel bijstellen. Doe het wel alleen als je zeker bent van je zaak dat je het goed doet


denk het niet.

hij zegt dat ie de kleppen en de zuiger ziet als ie de kop erafhaalt, dus dan zal het wel een zijklepper zijn.

klepspeling stel je af aan de zijkant, achter dat kapje waar je de klepveren ziet zitten. Als het goed is zitten er stelschroeven tussen de klepsteel en de nokkenas.

Probeer anders wat manuals te vinden via de briggs en stratton site ofzo. Je moet je zuiger in het bovenste dode punt zetten van de compressieslag (begin arbeidsslag) dan staan de kleppen dicht en kun je de klepspeling meten en stellen.

Jammere is dat als je klepspeling dus al een tijdje te klein is je verbrande kleppen kunt hebben, maar die kun je redelijk inspecteren als je de kop erafhaalt.

B&S zijn wel fijne motortjes. Wel even voorzichtig zijn met het kiezen van goed gereedschap want volgens mij zijn dat imperiaalse maten (of hoe die shit ook heet).

edit: kleptiming kan waarschijnlijk niet verspringen omdat de nokkenas (denk ik) direct door de krukas wordt aangedreven. Enige manier dat die dan verkeerd kan staan is als er een debiel de boel verkeerd in elkaar heeft gezet.
Maar controleren kan nooit kwaad


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 22:13 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved