Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tunen Yamaha RD50' (ID 59527).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 11-11-2009 13:35.

Wat voor type staat er op de cilinder?

Heb je toevallig een rd50dx?

Je slag is 39.7mm

Je moet eigenlijk ook de deckheight meten:
dit doe je door de cilinder met voetpakking te monteren en dan de bouten van de cilinder aandraaien (zonder cilinderkop) , dan de zuiger in het bovenste dode punt neer zetten.

Zo:


en dan is dit de maat die je moet meten:



En je moet de hoogte van de bovenkant van de spoelpoorten en uitlaatpoort opmeten, met een schuifmaat in de cilinder.
(is wat nauwkeuriger)

Zoals ik het nu kan aflijden, staat je uitlaatpoort al op 76.8% van de boring, dit is al heel veel , normaal wordt 65~67% aangehouden, voor over de straat en als je al een goede kwaltiteit zuiger hebt en slijtage niet zo'n rol speelt dan kan je richting de 70% of iets meer gaan.

Maar dit is wel al erg breed wat hij nu staat.

Kan je ook eens wat foto's van de cilinder zelf maken?
(foto van de binnenkant en van de buitenkanten)
Al vast bedankt.


edit: ik heb de foto's net is je voertuig gegevens zien staan.
Is inderdaad een rd50dx, die lopen standaard inderdaad al heel mooi.
Aan de cilinder zou ik persoonlijk zelf niks meer aan doen, omdat die standaard al goed staan.

Eventueel wel een andere uitlaat, ontsteking zoeken.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-11-2009 om 13:40 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved