Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Kop vlakken' (ID 59410).
De reply is geschreven door Plux (UserID 20370) op 2-11-2009 20:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
spoelers kunnen ook wel invloed hebben op je koppel maar daar verpest je gauw dingen aan.
als je voor koppel gaat is het belangrijk je inlaattraject niet te groot (qua diameter) te maken. Kan nadelig zijn op de hogere toeren, maar daardoor gaat ie onderin wel beter presteren.
Hele nadeel van een verbrandingsmotor is dat je met een bepaald toerenbereik zit te werken. Als je één toerental zou hebben is het veel makkelijker allemaal want dan is er gewoon één optimaal ontwerp.

Hou er ook rekening mee dat als je dus je vermogen naar beneden aan het verplaatsen bent het gebied waarop je expansie van je uitlaat is ontworpen waarschijnlijk nog verder van je koppelgebied af gaat liggen.
Je zou zelfs die hele expansie eraf kunnen trappen zodat je geen powerband meer hebt (wat voor koppel denk ik nog wel eens voordelig kan zijn).

Als je je expansiepijp zo aanpast dat ie zn powerband heel laag in de toeren heeft zou helemaal mooi zijn, maar dan gaat ie het relatief nog slechter bovenin doen.

Altijd compromissen



Hm ja, ik heb een 16mm carburateur, dus het inlaat traject ook op maximaal 16mm houden? M'n powerband ligt opzich wel goed zo, daar heb ik geen problemen mee ;p Maar ik zou gewoon onderin wat meer power willen.

Daarvoor geldt dus;
Uitlaatpoort verbreden
Niet te grote diameter in inlaat traject
Evt. spoelpoorten aanpassen maar dit brengt dus snel risico's met zich mee. Dat doet alles wel, maar wat ik van Martijn begrijp verkloot je je spoelpoorten redelijk snel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
http://users.skynet....ormance%20Tuning.pdf

miss dat je daar wat aan hebt


Die site ziet er wel goed uit, maar ik heb niet echt heel veel tijd ivm school enzo. Toch bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 2-11-2009 om 20:26 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved