Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Kop vlakken' (ID 59410).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 2-11-2009 19:38.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
bedoel je met eerder detoneren dat de brandstof uit zichzelf gaat verbranden door de hoge druk? of?
dat is inderdaad wat detoneren betekent ja.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]
Hm oke.
Het optrekken zal dus ook wel niet veel sneller worden denk ik dan? ;p
Want, daar gaat het me eigenlijk om. Heeft iemand hier tips voor dan?
verdiepen in de tuning
hogere compressie kan wel bijdragen, maar brengt complicaties met zich mee. De compressie werkt door in heel veel dingen zoals ontstekingstijdstip, mengselverhouding, warmteontwikkeling etc etc.
Afgezien van de andere geometrie van je hele verbrandingsruimte.
Leuke is dat ze er in de fabriek echt wel goed over nagedacht hebben en iig al sowieso 40 jaar meer ervaring hebben dan de meesten hier... altijd grappig dat mensen die kennis van de fabrikant in twijfel gaan trekken
Als je sneller wilt optrekken moet je meer brandstof verbranden of meer energie uit je brandstof halen. Dat laatste kan met een hogere compressieverhouding, maar daardoor krijg je ook weer meer lekverlies langs je zuigerveren, meer tegendruk tijdens de compressieslag waardoor je wel over je gehele gebied netto meer energie eruit moet halen. meer brandstof verbranden is een kwestie van meer lucht erinkrijgen wat weer met een aantal mooie bewerkingen kan, of nog simpeler; een grotere cilinder.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved